Encyklopedia

65Gra oparta jest na zasadzie prawdziwych i błędnych definicji z konkretnej dziedziny. Celem gry jest odróżnienie definicji prawdziwej od nieprawdziwej. Do gry przystępują co najmniej cztery osoby, jednak lepiej jest gdy będzie ich sześciu. Potrzebować będziemy słownika bądź encyklopedii a także długopisu i kartki papieru. Stopień trudności uzależniony jest od poziomu zaawansowania uczestników gry. Łącznie z przygotowania gra trwa około trzydziestu minut. Gracze podzieleni na dwie drużyny, każda wybiera po jednym , koniecznie nietypowym haśle z encyklopedii bądź słownika. Następnie piszą oni dwie definicje , jedną prawdziwą oraz jedną błędną. Kolejnym etapem jest wzajemne przedstawianie wybranych definicji przeciwnikom. Punkty przyznawane są zarówno za wykryty jaki i za udany blef. Gra zdecydowanie przeznaczona dla osób o szerokich horyzontach myślowych, które orientują się w szeroko pojętej terminologii naukowej , przy czym nawet osoby oczytane mogą mieć problemy ponieważ nikt nie pozna wszystkich zagadnień. Gra dla ambitnych. Dla zdecydowanie dla osób bardzo odważnych , które potrafią szczerze odpowiadać na kłopotliwe pytania , ważne jest aby odpowiadać na pytanie prawdziwie. Do gry potrzebujemy od trzech osób wzwyż. Z racji charakteru tej gry jest ona przeznaczony głównie dla osób dorosłych. Gdy towarzystwo jest w nastroju do zabawy , gra może trwać nawet godzinę. Cała gra polega na wypowiadaniu prawdziwych stwierdzeń na temat ukochanej osoby. Za każdym kolejnym razem gracze muszą zmieniać litery epitetów jakimi będą określać ukochane osoby, gdy komuś to się nie uda niestety wypada z gry. Można urozmaicać grę poprzez dodawanie coraz to bardziej wymyślnych określeń i unikanie tych bardziej konwencjonalnych. Dzięki tej grze możemy przekonać się co tak naprawdę sądzi o nas bliska nam osoba. Na pewno nie wszystkim ta gra przypadnie do gustu, jednak jeśli zachowamy umiar będzie to tylko odrobina dobrej zabawy. Są też opinie , że w tej grze należy raczej kłamać niż mówić prawdę , cóż jest to kwestia mocno dyskusyjna i kładzie pytanie o sens zabawy.